Maratonas

2011

Maratonas, kurį organizatoriai pristatė įvairiuose klubuose Vilniuje, Panevėžyje, Pasvalyje, buvo naujas reiškinys 4×4 judėjime.

Tuomet prasidėjo darbas su Nissan, Toyota, Mitsubishi, Land Rover ir netgi su rusiškų Nivų atstovais, su portalo autoledi.lt projektų vadove I. Kukevičiene buvo aptartas moteriško ekipažo dalyvavimas.

Prasidėjus dalyvių registracijai, nustebino Dakaro maratono dalyvio A. Juknevičiaus susidomėjimas projektu. Antanas ne tik užsiregistravo, bet ir suteikė galybę naudingos informacijos apie įvairius techninius sprendimus, kuriuos naudoja Dakaro organizatoriai.

Iki spaudos konferencijos šis renginys buvo įvardintas kaip maratonas-estafetė, kurioje startuoja komandos, sudarytos iš trijų ekipažų, tačiau spaudos konferencijoje, kurioje dalyvavo ir įvairių automaratonų organizatorius bei dalyvis V. Milius, atsirado klasė „Extreme“, kurios komanda iš vieno ekipažo, įveikiančio visą 2000 km. trasą.

Organizatoriai, atsižvelgdami į įvairius siūlymus, maratono dalyvius suskirstė į penkias klases:

Klasė „Adventure“. Komandą sudaro trys ekipažai, važiuojantys trimis automobiliais. Tai klasė mėgstantiems komandinį darbą, taktiką ir strategiją.

Klasė „Maybe“. Komanda sudaryta iš dviejų ekipažų, važiuojančių dviem automobiliais. Vienas ekipažas įveikia etapus su GR (greičio ruožais), kitas – etapus su OGR (orientaciniais greičio ruožais).

Klasė „Extreme“. Komanda sudaryta iš vieno ekipažo, važiuojančio vienu automobiliu. Šių ekipažų nariai, greičiausiai, dalyvavo bekelės sporto varžybose ir žino, su kuo valgoma ši druska. Jie neranda sau lygių partnerių ir juos kankina adrenalino troškulys.

Klasė „Fun“. Komandą sudaro trys ekipažai, važiuojantys vienu automobiliu. Ši klasė suteikia galimybę kolektyvui, turinčiam visureigį, pasitikrinti savo gebėjimus dirbti komandoje. Savo ruožtu atstovai turi puikią progą pademonstruoti jų atstovaujamo visureigio privalumus savo VIP klientams. Ši klasė skirta tiems, kurie nori turėti „gerą laiką“.

Klasė „Open“ skirta ekipažams, norintiems pajusti maratono skonį, išbandyti tarpusavio supratimą ir visureigio galimybes. Šiai klasei priklausantys ekipažai įveiks vieną pasirinktą etapą.

Po susitikimo su Druskininkų meru p. R. Malinausku ir atsakingais savivaldybės darbuotojais paaiškėjo, kad tuo pat metu, kai vyks maratonas „4×4perimetras”, Druskininkuose šurmuliuos miesto šventė. Ir maratono organizatoriai, ir Druskininkų miesto šventės organizatoriai sutarė, kad šie renginiai gali papildyti vienas kitą, todėl pirmasis etapas bus Vilnius–Druskininkai, t.y judėjimo kryptį pasukome pagal laikrodžio rodyklę.

 

Balandžio 2 d.
Prasidėjo antrasis trasų testavimo etapas. Bekelės judėjimo signataro V. Marozo vairuojamas Nissan Patrol su maratono organizatoriumi G. Grigaičiu, „Klajūnų klubo“ prezidentu G. Babaravičiumi ir firmos „Safari“, organizuojančios ekstremalius pasivažinėjimus visureigiais, direktore V. Papečkiene pajudėjo Medininkų kryptimi, o vėliau, pasienyje, pasuko link Druskininkų.

Balandžio 9 d.
Kaip mus informavo maratono organizacinio komiteto vadovas G. Grigaitis, šį savaitgalį tęsis trasos testavimas. V. Marozas ir G. Grigaitis su standartiniu visureigiu Mitsubishi L200, kurį paskolino vienas iš maratono draugų – bendrovė NEILUVA, važiuos du etapus. „Pasiimsime įrangą, kurią turėtumėme rasti kiekvieno maratone dalyvausiančio ekipažo visureigyje: paklotus po ratais „sand track’us”, kėliklį (liaudiškai vadinamą domkratu) „high lift”, rankinę gervę, gervės troso prailgintoją, virvę, pjūklą, kastuvą, kirvį.”

„Norai paprastai būna didesni nei galimybės, būtent tuo ir įsitikinome šį kartą. Pravažiavome tik vieną etapą iš dviejų. Priežastys dvi: pirma – pasiėmėme ne visą numatytą įrangą ir nieko negalime kaltinti, tik save, antra priežastis – gamtinės sąlygos ir čia jau mes bejėgiai. Tiesiog, reikia palaukti, kol pradžius lauko keliukai. Tačiau pagrindinį tikslą – „susirašyti“ kelio knygą-legendą, pasiekėme”, – pasakojo G. Grigaitis.

„Pirmasis trijų valandų klimpimas laukuose patikrino abiejų ekipažo narių sugebėjimus: po kelių bandymų sugedo pagrindinė išsitraukimo priemonė – rankinė gervė. Toliau naudojome tai, ką radome aplink – medžių šakas ir lauko akmenis. Antrasis trijų valandų bandymas išvažiuoti su hidraulinio kėliklio, benzininio pjūklo ir didelio entuziazmo pagalba baigėsi traktoriaus paieškomis, kuris ir išvadavo iš nakvynės bebrų apsuptyje”, – antrino V. Marozas.

Balandžio 19 d.
Naujoji Akmenė
„Saulėta diena, pradžiuvęs gruntas, dulkės ir neįprasta aplinka – taip galima apibūdinti  klinčių karjerą šalia Naujosios Akmenės. Gana aštrus greičio ruožas, kuris sausas pavojingas, kaip „tarka“, o šlapias pavojingas, kaip „šokoladinis sviestas“. Jeigu prieš startą gerokai palis, ratai velsis, sunkiai pasiduos įkalnė, o jei bus sausa ir norėsis greičio, padangų lauks aštrūs kasyklų akmenys, statūs skardžiai. Milžiniškų traktorių palikti vikšrų pėdsakai – tarsi geležinkelio bėgiai. Labai neįprastas greičio ruožas, kuriame meistriškumas ir įgūdžiai ims viršų! Nuo starto iki finišo – 10,03 km”, – apie šį greičio ruožą pasakojo vienas iš organizatorių A. Sutkus.

Druskininkai–Jurbarkas
„Puikus naktinis OGR (orientacinis greičio ruožas) Druskininkai–Jurbarkas. Pradžioje – trumpos atkarpos, reikalaujančios susikaupimo ir atidumo. Toliau atkarpos ilgėja iki 5-6 kilometrų, o orientacija paprastėja. Važiavimas miško keliukais ir smėlingomis įkalnėmis bei nuokalnėmis. Didžiulis noras akseleratorių spausti iki dugno”,– tokią informaciją mums pateikė G.Grigaitis

A. Sutkus: jeigu tektų dalyvauti maratone.

Pagal savo gyvenimo būdą ir norą pabandyti kažką naujo, aš rinkčiausi  Extreme klasę. Dalyvavimas joje leistų labiau pasitikėti savimi, išbandyti jėgas nebandytuose sunkumuose. Manau ši klasė yra labai sunki, joje trasą įveikti beveik neįmanoma, todėl reikia ypatingos strategijos, ekipžo, kurio nariai vienas kitą supranta iš vieno žodžio, patikimos palaikymo komandos. Ekipažo nariu rinkčiausi žmogų, su kuriuo esu nurijęs nemažai
sprangių kąsnių bekelėje – Vadimą Kovalevskį. Manau mūsų nuomonė sutaptų renkantis automobilį, turbūt pasirinktume Mitsubishi Pajero, Toyota Land Cruiser ar panašų visureigį, su nepriklausoma pakaba, arba dalinai nepriklausoma pakaba. Jis stabilus įvairaus grunto keliuose.
Padangos? Tik BF Goodrich AT arba MT, atsižvelgiant į oro sąlygas.
Gervė tikrai nėra būtina, ji apsunkina priekį, apkrauna nereikalingu darbu priekinę važiuoklę, turėčiau rankinę gervę, tipo „vadra“ ir „sand track’us“ (jų gali prireikti smėlyje ar tiesiog pakišti po hi-lift domkratu, šiaip jie puikiai tarnauja kaip suolas ar staliukas:))
Varikliui nuo dulkių ir drėgmės palengvėtų, jei būtų iškeltas oro paėmimas. Na, žinoma navigacijai būtinai turėčiau savo ištikimąjį „akmeninį „Panasonic“ su „ozi explorer“ programa ir smulkiais Lietuvos žemėlapiais, bei elektroninį skaitliuką (terra trip). Mintyse jau lekiu „4×4 perimetras“ varžybose, o realybėje prieš akis laukia sunkūs
pasiruošimo darbai rengiant šias varžybas dalyviams. Sėkmės ir lengvos bekelės :)

 

Gegužės 7d.

Organizatoriai visus užsiregistravusius dalyvius pakvietė į treniruotę Vilniaus apylinkėse. Treniruotės rezultatai:
1. E. Abromas ir E. Metrikis (Tauragė) 0:55
2. E. Šimonis ir A. Vėbra (Panevėžys) 0:58
3. R. Danilevičius ir Š. Rakauskas (Kaunas) 0:59
4. E. Gečas ir Z. Montvilas (Tauragė) 1:00
5. A. Venckus ir M. Venckus (Tauragė)1:05
6. A. Paslauskas ir A. Preidys (Panevėžys) 1:22
7. R. Preidys ir A. Buterlevičius (Panevėžys)1:25
8. M. Dobilas ir A. Nikonovas (Kaunas)1:39
9. K. Kalunda ir V. Virbalas (Panevėžys) 2:03

 

Gegužės 17 d.
Naujausia informacija iš etapų Jurbarkas–Žibininkai (HBH Juozo bravoras) ir Žibininkai–Pačeriaukštė (Biržų raj.): „Trasa gerokai pradžiuvusi, žvyruotų dangų keliuose dažnai pasitaiko „tarka“, todėl geri amortizatoriai – didžiulis privalumas. Keliais kilometrais pailgėjo panemunės ruožas, kuomet, ieškant apvažiavimo, prieš akis atsirado „šlagbaumas“. Žemių savininkų savivalė daug kur viršija protu suvokiamas ribas. Neviršydami leistino greičio ir nepersistengdami greičio ruožuose, abi dienas tilpome į laiko normas. Pravažiavimą lauko keliukais gerokai trikdo lėta žemdirbių technika, vairuotojai, nematantys per galinio vaizdo veidrodėlius ir, rodos, nelankomuose keliuose žvejų ir darbininkų paliktos transporto priemonės ir priekabos. Pasvalio ir Biržų krašte, net ir sausu metu, lauko keliukai pažliugę ir linksmi”, – pasakojo vienas organizatorių A. Sutkus.

                    

 

Maratono programa


Penktadienis (2011.05.27)

7.00–9.00 val. Administracinė ir techninė komisija dalyviams. Viešbutis „Karolina“ (Sausio 13-osios g. 2, Vilnius).
9.00–10.30 val. Bryfingas (susirinkimas) dalyviams. Viešbutis „Karolina” (Sausio 13-osios g. 2, Vilnius).
10.30–11.15 val. Visureigių sustatymas į priešstartinę zoną. Viešbutis „Karolina” (Sausio 13-osios g. 2, Vilnius).
11.30–11.50 val. Maratono atidarymas. Viešbutis „Karolina” (Sausio 13-osios g. 2, Vilnius).
12.00 val. Pirmojo ekipažo startas (pirmasis etapas). Viešbutis „Karolina” (Sausio 13-osios g. 2, Vilnius).
21.00 val. Pirmojo ekipažo startas (antrasis etapas). Druskininkų kempingas.

Šeštadienis (2011.05.28)
6.00 val. Pirmojo ekipažo startas (trečiasis etapas). Jurbarkas.
Aikštelė prie turgaus
15.00 val. Pirmojo ekipažo startas (ketvirtasis etapas). Žibininkai.
HBH Juozo bravoras
www.hbhjuozas.lt

Sekmadienis (2011.05.29)
24.00 val. Pirmojo ekipažo startas (penktasis etapas). Pačeriaukštė (Biržų raj.).
9.00 val. Pirmojo ekipažo startas (šeštasis etapas). Vieta bus patikslinta.
18.00 val. Numatomas maratono finišas prie viešbučio „Karolina” (Sausio 13-osios g. 2, Vilnius).
19.15 val. Preliminarių rezultatų paskelbimas.
20.00 val. Apdovanojimai.

 

Maratono dalyviai

Klasė EXTREME:
1. A. Juknevičius ir D. Danusas / Toyota / LT
2. R. Zaremba ir V. Zaremba / Toyota / LT
3. V. Milius ir D. Stanionis / Mitsubishi L200 / LT
4. E. Šimonis ir A. Vėbra / MB 200GD / LT
5. R. Preidys ir A. Buterlevičius / Nissan Patrol GR / LT
6. A. Venckus ir M. Venckus / Toyota / LT
7. J. Auzinš ir M. Lilienfelds / Mitsubishi Pajero / LV
8. J. Gečas ir Z. Montvilas / Jeep / LT
9. E. Abromas ir E. Metrikis / Mitsubishi Pajero / LT
10. M. Petkus ir A. Krivickas / Puch / LT
11. Š. Rakauskas ir R. Danilevičius / Mitsubishi Pajero / LT
12. A. Dabužinskas ir E. Jonikas / Toyota Hi Lux / LT

Klasė MAYBE:
1. T. Šipkauskas ir V. Kudarauskas / Mitsubishi Pajero / LT
1. Š. Digimas ir J. Kudarauskas / Nissan Patrol GR / LT

2. R. Bičenovas ir R. Sidorenko / Toyota / LT
2. A. Šliauteris ir D. Motiejūnas / Toyota / LT

Klasė ADVENTURE:
1. M. Dobilas ir A. Nikonovas / Isuzu Vechicross / LT
1. K. Kalunda ir V. Virbalas / Nissan Navara / LT
1. A. Paslauskas ir A. Preidys / Toyota

2. V. Narauskas ir G. Jackūnas / Nissan Patrol GR / LT
2. L. Karvelis ir L. Tamulionienė / Toyota / LT
2. V. Počopko ir D. Senulis / Toyota / LT

 

Podiumas 2011

Absoliuti įskaita

1. Vieta 

Janis Auzinš ir Martinš Lilienfelds, Latvija, klasė Extreme

2. Vieta

Edmundas Abromas ir Ernestas Metrikis, Lietuva, klasė Extreme

3. Vieta

 Ruslanas Bičenovas ir Robertas Sidorenko / Agnius Šliauteris Darius Motiejūnas, Lietuva, klasė Maybe

 

Klasė EXTRE

1. Vieta 

Janis Auzinš ir Martinš Lilienfelds, Latvija

2. Vieta

Edmundas Abromas ir Ernestas Metrikis, Lietuva

3. Vieta

Egidijus Šimonis ir Arvydas Vėbra, Lietuva

Specialūs prizai

Maratono partneriai įsteigė specialius prizus.

Vienitelei moteriai, nepabūgusiai maratono sunkumų, Linai Tamulionienei, prizą įsteigė kompanija “Erdesa”.

Už saugų vairavimą prizas atiteko V. Miliui ir D. Stanioniui, važiavusiems Mitsubishi L200.  Fotoalbumo “Vaizdingi Lietuvos keliai” steigėja – Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Maratono visureigį, Land Rover, atstovaujanti bendrovė “Inchcape” įsteigė prizą už nuoseklumą. Šį prizą organizatoriai įteikė A. Dabužinsko ir E. Joniko ekipažui.

 

Vietoje epilogo

Pirmą kartą Lietuvoje vykusio bekelės maratono „4×4 perimetras“ nugalėtojais tapo Janis Auzinš ir Martinš Lilienfelds. Vienintelis varžybose dalyvavęs latvių ekipažas visureigiu „Mitsubishi Pajero“ 2000 km maratono trasoje surinko mažiausiai baudos laiko, už savęs palikęs 15 lietuvių visureigių sporto komandų.

Antri liko Edmundas Abromas ir Ernestas Metrikis („Mitsubishi Pajero“), trečioji vieta atiteko „Strategų“ komandai, sudarytai iš dviejų ekipažų: Ruslano Bičenovo su Robertu Sidorenko bei Agniaus Šliauterio su Dariumi Motiejūnu („Toyota LandCruiser“).

Startavusiems Vilniuje bekelės maratono dalyviams per daugiau nei dvi paras teko įveikti 3 orientacinius greičio ruožus (2 iš jų naktį) ir 3 uždarus greičio ruožus. Į šešis etapus padalinta „4×4 perimetras” maratono trasa driekėsi Lietuvos pasieniais ir atkartojo valstybės perimetrą.

Daugiausiai ištvermės prireikė „Extreme“ klasėje besivaržiusioms komandoms: visą varžybų trasą pasiryžusiems įveikti vienu ekipažu lenktynininkams laiko poilsiui ir miegui praktiškai neliko. Tarp jų – ir „4×4 perimetras” nugalėtojai J. Auzinš ir M. Lilienfelds, po finišo savo džiaugsmą išreiškę pažadu į sekantį maratoną sukviesti visus Latvijos bekelės lenktynininkus.

„Per tas dvi su puse paros organizatoriai ir lenktynininkai pasidarė kaip nuolat su nuovargiu draugiškai kovojantis taboras, keliaujantis iš vieno taško į kitą. Pripažįstu, 54 valandų laiko limitas, skirtas įveikti 2000 km, buvo nelengva užduotis tiek sportininkams, tiek ir mums patiems“, – pasakojo Gediminas Grigaitis, „4×4 perimetras” organizatorius.  Juolab, visi ekipažai privalėjo laikytis kelių eismo taisyklių ir bet koks greičio viršijimas iškart buvo fiksuojamas maratonų dalyvių automobiliuose įtaisytų juodųjų dėžių.

„Džiaugiuosi, kad maratonas praėjo sklandžiai ir nemalonių netikėtumų pavyko išvengti. Valdyti situaciją padėjo ir visureigiuose įmontuotos „Lock Tracker“ sistemos – jų pagalba galėjome realiu laiku stebėti ekipažų judėjimą trasoje. Keletas iš trasos išklydusių lenktynininkų netgi sulaukė žmonų skambučių, perspėjančių, kad „visi dalyviai juda viena kryptimi, o Jūs – į priešingą pusę“.
Ir tik vienas – panevėžiečių A. Paslausko – ekipažas tik pamatęs lenkiškus užrašus suprato esą nebe Lietuvoje.“, – įspūdžiais dalijosi G.Grigaitis.

Lietuvos automobilių sporto federacijos 4×4 komitetui vadovaujantis G.Grigaitis pažadėjo: „Maratonas kitais metais bus. Būtinai atsižvelgsime į dalyvių pasiūlymus, jau nuspręsta, kad laiko limitas, skirtas trasos įveikimui, didės iki 60 valandų, svarstome ir apie lengvesnio, šeimoms pritaikyto maršruto rengimą.“

Komunikacijos agentūra:
UAB „Publicum Sport“